הולכות וגדלות היוזמות המבורכות של המורים לעלות לאוויר ולשתף את כולם ברעיונות שלהם, בהצגת התוצרים שלהם ולאפשר לכולם לעשות בהם שימוש.
דר' אברום רותם רואה בכך עליית מדרגה גדולה מצד המורים. אך, יחד עם כל הטוב בכך הוא רואה גם את הצד הפחות טוב .
ולפני שהוא משבית שמחה הוא קודם מברך על היוזמה.
השפעת הטכנולוגיה על המורה מספר דוגמאות:
א. עצם החשיפה של המורה לאינטרנט, לחיפוש מידע , להעלאת מידע חושפת את המורה למידע עדכני ואיכותי, מעשירה את אותו באופן אישי ומעלה את איכות ההוראה.
ב. המורה כמפתח- על מנת לפתח חומרי הראה המורה צריך להטמיע את החומר, להבין אותו ולהגיש אותו כמשימה לתלמיד באופן מאתגר, מעניין, מרתק ומושך כך שהתלמיד ירצה להיכנס אליו וללמוד מתוכו.
ג. אוסף המידע האינסופי הגדל בכל רגע מעמיד את המורה הבודד מול כל העולם. מורה שלא מכיר את הכלים הטכנולוגים צריך להתעדכן כל הזמן בכלים חדשים מרגיש מאוים ולפעמים לא יודע להשתמש בכלים הטכנולוגים כמו שצריך זה פוגם בכישורים שלו ובאיכות ההוראה שלו. לכן הדרך להתגבר על פחדיו היא להציג את המידע שלו באמצעי התקשורת בתנאי שהוא מרגיש עם זה נוח מתוך רצון ולא מכפיה טכנולוגית אלא להיפך להבין ולהכיר בכך שהטכנולוגיה היא זו שצריכה לשרת אותו.
דר' אברום רותם מציג גם צדדים פחות טובים , הוא מדבר על מספר מושגים גדולים בנושא שגרמו למהפכת המידע ומשפיעים על ציבור המורים בפרט אך גם נכונים לכל אחד העוסק בתרבות המידע בהיבטיה הפוסט מודרניים.
• נחיתות
• אחדות הרדידות.
• קרע בין ידע לאהבה
בעזרת שלושת המושגים הללו במאמרו רותם מצליח לעורר אצלנו המורים סימני שאלה לגבי תפקידו של המורה בעידן המידע.
תמיד כמו בכל נושא יהיו דעות סותרות ולא נקבל תשובות מוחלטות והשאלה כיצד יראה המורה בעידן המדע נשארת פתוחה ואין עליה תשובות מוחלטות אך אין ספק שחובת ההכרה והשילוב בכלים הטכנולוגים בעבודת המורה חייבת להיות.
אני ממליצה להיכנס לאתר וקרוא את המאמר
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/machshev/rotem.htm
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
תגובה 1:
סלעית,
אכן המאמר של אברום רותם מאד מעניין ובעקבות המלצתך נכנסתי לקרוא ולהבין לעומק את הדברים.
אני מסכימה עם היתרונות שבחשיפה של מורים לרשת אולם אינני מסכימה עם ההיבטים הפחות טובים שהוא מונה כמו למשל נחיתות. מורה מקצועי בעל ידע ובטחון לא אמור להיות מאוים מים המידע המוצע ברשת, להיפך, הוא יכול להיתרם ולהעזר בו בדרכי ההוראה שלו.
ומה שהוא קורא - אחדות הרדידות, הרשת לדעתי לא מטשטשת את השונות בין בני האדם, להיפך, בני האדם אינם מוותרים על השונות והמיוחדות שלהם.
אשמח לקרוא עוד ברשימותייך, חני.
הוסף רשומת תגובה