Virtual Teaching in Higher Education:
The New Intellectual Superhighway or Just Another Traffic Jam?
Jerald G. Schutte
California State University, Northridge
דרך אינטלקטואלית מהירה או עוד פקק תנועה?
המאמר מתאר סוג של מחקר כמותי הנערך על סטודנטים, במטרה לבדוק הבדלים בהישגים בין שתי קבוצות שלמדו את אותו החומר בדרכי הוראה שונות.
שאלת המחקר: האם קיים הבדל בהישגי הסטודנטים, בין סטודנטים הלומדים בדרך מסורתית, פנים אל פנים, לבין סטודנטים הלומדים בדרך וירטואלית.
השערת המחקר: סוג האינטראקציה בין הסטודנט למרצה משפיעה על ביצועי הסטודנט במבחן.
המחקר בוצע על קבוצת סטודנטים שחולקו רנדומאלית לשתי קבוצות.
קבוצה 1-למדה את החומר בצורה מסורתית פנים אל פנים.
קבוצה 2- למדה למידה וירטואלית בעזרת האינטרנט.
שתי הקבוצות למדו את אותו החומר, הם למדו אצל אותו מרצה וקיבלו הנחיות זהות.
הסטודנטים נבחנו במהלך תהליך הלמידה ובסופו.
תוצאות המבחנים הראו כי הקבוצה שלמדה למידה וירטואלית קיבלה בממוצע 20 נקודות יותר בבחינה.
הסטודנטים הוירטואלים הראו תסכול מכך שלא יכלו לדבר עם המרצה ולכן יצרו יותר קשרים עם עמיתיהם הסטודנטים. המחבר מאמין כי תסכול זה הביא את הסטודנטים למעורבות גדולה יותר וליצירת למידה שיתופית.
הצעה למקר חדש/המשך: שיתוף פעולה בין סטודנטים בלמידה וירטואלית.
הקשר בין למידה שיתופית בלמידה מרחוק להצלחה בלימודים.
יום ראשון, 30 באוגוסט 2009
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
2 תגובות:
סלעית,
עוד מחקר המעיד על כך שיש הבדל מובהק.
וכאן, הממצאים מעניינים במיוחד -
חסרון שהוביל ליתרון -
תסכול הסטודנטים על קשר וירטואלי בלבד עם המנחה הביא למעורבות גדולה יותר שלהם וללמידה שיתופית- ניתוח מעניין ודי משכנע של החוקרים.
חני.
הי חני
גם אני חושבת כך לכן מצאתי לנכון להתייחס לזה .
הוסף רשומת תגובה