יום שני, 3 באוגוסט 2009
סביבה לימודית מהי?
טכנולוגיות חדשות ממשיכות להציף אותנו בניסיון להיכנס לחדרי הכיתות בבתי הספר. היום בניגוד לעבר יש מגמה לשלב בדרכי ההוראה את הכלים הטכנולוגים וכמה שיותר .
כבר מבינים רבים מאנשי החינוך כי חיי הכיתה ודרכי הלימוד ישתנו, אם בעבר המורים היו מלמדים מספרים בלבד.הרי שהיום כבר משלבים גם את הכלים הטכנולוגים בלמידת ידע ובתרגולו. והשינוי ניכר בשטח וההוכחה לכך הינה צמצום הפערים והחששות מהטכנולוגיה קטנות.
יותר מורים משלבים אותה בעבודתם בצורה זו או אחרת. היום כבר ניתן לומר שכמעט ואין מורה שלא מכירה ומשתמש לפחות בכלי טכנולוגי אחד בדרכי העבודה שלו .
גם אלו שהתנגדו מבינים שאין להם ברירה, כיוון שהדרישה לשימוש בכלים הטכנולוגים באה מהשטח , מהילדים, מההורים ואפילו מהצוות הצעיר בבית הספר. אנשי ההוראה לומדים להכיר ביכולות ובשדרוג ההוראה שלהם בכיתה ואף להתחיל להפיק יתרונות מהשילוב .
אם כך, מהי סביבה לימודית?
סביבה לימודית היא אוסף של מרכיבים המתחברים יחד (יחסים בין אישיים, אקלים, ציפיות משותפות, תפיסה ויכולת) הקשורים זה בזה, נותנים משמעות זה לזה והצירוף בניהם משפר את הלמידה אצל הלומד נותן לו כלים לחקור, להעמיק בנושאים הנלמדים ולנתח רפלקטיבית את המסקנות והתובנות שלו כלומד.
מכאן נסכם על מנת לממש את המטרות של הסביבה הלימודית על ידי בניית יחסי גומלין פורייה בין המלמדים ללומדים , בין הלומדים למלמדים ולאתרי הלימוד תוך טיפוח הלמידה ובנייתה כך שעצם יחס הגומלין ישפעה לטובה על אופי הפעילויות ועל התוצרים האלה.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
3 תגובות:
סלעית,
התרשמתי מאוד מהבלוג גם מבחינה עיצובית וגם מבחינת התכנים. אני מאוד מתחברת לעניין הסביבה הלימודית הטכנולוגית העדכנית שתפסה את מקומה של סביבת הלימוד הישנה. אני מאוד מתחברת לכל נושא התקשוב ושילוב הטכנולוגיה בהוראה, מה שמעצים את הגירוי החזותי של הילד ומאפשר לו ללמוד בדרך אחרת. כמי שהתנסתה בלוח החכם אני יודעת שקיימת משמעות גדולה לשילוב הטכנולוגיה בהוראה. ראיתי את הניצוץ בעיניהם של הילדים כאשר הבאתי סרטונים לכיתה או כאשר הם נקראו ללוח על מנת לחשוף ולגלות כל מיני דברים במקצועות השונים. אין ספק שכמו התקדמותו של כל העולם גם מערכת החינוך צריכה להתקדם ולהתחדש.
אני חושבת שמכיוון שנושא הבלוג שלך הוא כ"כ "אין" בתקופה זו את תזכי להרבה תגובות. לגבי התכנים שבבלוג - מאוד מעשירים ונותנים נקודות למחשבה וליישום בכיתה. אשמח אם תמשיכי לצרף קישורים שונים כדוגמת הסרטון על הכנת הפאזל.
כל הכבוד, יישר כוח ובהצלחה!
אוהבת,
מיכל גזית - מחנכת ג'-ד' ורכזת מדידה והערכה של ביה"ס.
היי סלעית,
יופי של בלוג...
בעניין הסביבה הלימודית הטכנולוגית, אני מאמינה כי כבר בקרוב מאוד כולנו נכיר בה כחלק בלתי נפרד מההוראה. אני מסכימה איתך, שהשילוב של הטכנולוגיה בהוראה, הוא פועל יוצא (ובלתי נמנע) של החברה, ואסור לנו המורים להישאר בחוץ. נכון שהטכנולוגיה מפחידה אותנו (גם את המורות הצעירות), אבל על פחדים אפשר להתגבר, ולגלות שהשד הוא לא כל כך נורא. ואם להודות באמת, כשמתרגלים זה אפילו מהנה יותר...
בהצלחה,
פנינה פטל
מורה לחשבון והנדסה כיתות ג-ו
מיכל
אני מודה לך על התייחסותך ועל הדברים החמים שאמרת זה מעודד להמשיך ולכתוב
תודה סלעית
הוסף רשומת תגובה