בימים אלו אני שוקדת על נושא לסמינריון ומיותר לציין שזו לא עבודה קלה, ככל שאני לומדת ומשכילה יותר אני מרגישה שכמות הידע שאני מגיעה אליה היא כמו טיפה בים. יש לי עוד המון דברים לדעת, לרצות לבדוק ולחקור.
לאחר לבטים רבים ושיחות עם מספר אנשים שבראשם מנחת הסמינריון שלי דר' גילה קורץ התחלתי לגבש כיוון. אך, עדיין קשה לי למקד את הדברים ולנסח אותם בצורה של שאלה. כבר מספר פעמים הניסיונות שלי כשלו. דבר אחד שאני יודעת ובטוחה שאני הולכת לבדוק את תהליך שילוב הוויקי בלמידה שיתופית בקרב תלמידי בית ספר יסודי. אני יודעת גם שאני הולכת לדווח על תהליך השילוב מנקודת מבט שלי כמורה.
היום נתקלתי במספר דברים מעניינים כשחיפשתי מאמרים העוסקים בוויקי. מצאתי פוסט העוסק בוויקי "וויקי כולם יחד " אחד הדברים שמאוד הסכמתי איתם ואקפיד ליישמם עם הילדים הוא את היתרון שבוויקי המאפשר לדלות מתוך כלל הידע הקיים רק את הידע הרלוונטי לנושא הנדרש. שיטת הוויקי בנויה על הרעיון שערך הוא דינאמי ומורכב מחוכמת ותרומות הכלל.
ניתן להניח כי, כל אחד יכול לקרוא את הערך, יכול לתרום לו ולהוסיף לו ואף לשנותו.
תהליך זה נקרא- "תהליך יצירת ופיתוח הידע המשותף.
הערך הופך להיות פתוח לכולם, בפרט לכל מי שיש לו מה לתרום מהפן שלו.
התהליך הוא כמובן א-סינכרוני.
הדברים הללו אומנם אינם חדשים לי אך הם גרמו להבין מה אני רוצה לבדוק ואיך אני הולכת ליישם ולבחון את התהליך שיעברו התלמידים בכיתה וכמובן גם אני והכל מנקודת מבטי, אני מאוד ארצה לדעת אם התלמידים מסוגלים לדרוס ידע כתוב של חבריהם כפי שהם עושים זאת בשיחות כיתתיות.
לסיכום
אנסה להביא את מנגנון העריכה של הוויקי, המאפשר לאסוף את הידע המשותף של כלל התלמידים, לאורך זמן ובאופן עדכני, בצורה שתהיה נוחה לכל תלמיד ובסופו של תהליך תוביל לתוצר הטוב ביותר.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה