כשנכנסתי לכיתה ואמרתי לתלמידי שאת הנושא הבא יהיה עליהם לחקור בצוותים ואת התוצר הסופי הם יכתבו בויקי כערך לימודי,
תגובות ההתלהבות בקרב התלמידים לא איחרו לבוא, בדרך כלל כשהמורה מטילה מטלה על תלמידה הפרצופים מסגירים את הרגשתם...
כאן, התגובות היו שונות , הם הביעו התלהבות והתרגשות מעצם הכתיבה בוויקי ופחות התייחסו לעובדה הקשה העומדת בפניהם. -משימה אינה פשוטה.
כמובן, שהיו כאלו שלא הבינו והרימו גבה. כשהסברתי את מהות העניין הם הביעו שמחה. למרות שלא ידעו לקראת מה הם הולכים ( עצם השילוב של המחשב בלמידה, סוג הלמידה השונה אחרת ,החוויתי הם שמחו).
לא אסתיר גם את התלהבותי מהעניין, למרות החששות שלי מהתהליך שגם לי זה יחסית חדש לעבוד עם תלמידים על כתיבת ערך משלהם.
כשתכננתי את החקר לא ידעתי לאן אני רוצה להגיע. לאט לאט שהעמקתי בנושא צץ לי הרעיון של כתיבת ערך בויקיפדיה מאוד התלהבתי, בהתחלה מעצם הטריגר הלימודי , החוויתי, אחר כך הבנתי שללמידה הזו יש משמעות אחרת, עבורי וגם עבור התלמידים כששוחחתי עם המנחה היא התלהבה לא פחות ממני ואף עזרה לי לסדר את שלבי העבודה.
הפעילות היא פעילות מאתגרת, התלמידים צריכים ללמוד ולחקור על בנושא מסויים להיכנס למאמרים שונים בתחום הלימודי (היות והם תלמידי בית ספר יסודי החלטתי לתת להם מאגר של מאמרים והם יבחרו מתוך המאגר).
תגובות ההתלהבות בקרב התלמידים לא איחרו לבוא, בדרך כלל כשהמורה מטילה מטלה על תלמידה הפרצופים מסגירים את הרגשתם...
כאן, התגובות היו שונות , הם הביעו התלהבות והתרגשות מעצם הכתיבה בוויקי ופחות התייחסו לעובדה הקשה העומדת בפניהם. -משימה אינה פשוטה.
כמובן, שהיו כאלו שלא הבינו והרימו גבה. כשהסברתי את מהות העניין הם הביעו שמחה. למרות שלא ידעו לקראת מה הם הולכים ( עצם השילוב של המחשב בלמידה, סוג הלמידה השונה אחרת ,החוויתי הם שמחו).
לא אסתיר גם את התלהבותי מהעניין, למרות החששות שלי מהתהליך שגם לי זה יחסית חדש לעבוד עם תלמידים על כתיבת ערך משלהם.
כשתכננתי את החקר לא ידעתי לאן אני רוצה להגיע. לאט לאט שהעמקתי בנושא צץ לי הרעיון של כתיבת ערך בויקיפדיה מאוד התלהבתי, בהתחלה מעצם הטריגר הלימודי , החוויתי, אחר כך הבנתי שללמידה הזו יש משמעות אחרת, עבורי וגם עבור התלמידים כששוחחתי עם המנחה היא התלהבה לא פחות ממני ואף עזרה לי לסדר את שלבי העבודה.
הפעילות היא פעילות מאתגרת, התלמידים צריכים ללמוד ולחקור על בנושא מסויים להיכנס למאמרים שונים בתחום הלימודי (היות והם תלמידי בית ספר יסודי החלטתי לתת להם מאגר של מאמרים והם יבחרו מתוך המאגר).
התלמידים, מחולקים לצוותים. ארבע תלמידים בכל צוות, כך שיש לנו כאן גם ערך נוסף של למידה שיתופית.
אצטט מקצת מהתגובות הראשונות של התלמידים כששמעו על המשימה:
1. " איזה כיף סוף סוף משהו שונה."
2. " אני מכיר את הויקיפדיה לא הכל שם אמיתי ..."
3. "מה אנחנו נכתוב באינטרנט...."
4. "מפחיד נכון.."
5. " השמות שלנו יופיעו במחשב"
למעשה, הדרך לכתיבה בויקי עוד ארוכה ראשית יהיה עליהם ללמוד את תהליך החקר בכיתה ואחר כך נעבור לשלב הכתיבה . אבל, כמורה אני הרווחתי קבוצה של תלמידים שמעוניינת לעשות את החקר שלהם על הצד הטוב ביותר , והם נגשים למשימה מלאי התלהבות והתרגשות.
אז מה אכפת לי לספר על התוצר הסופי של התהליך כבר בראשיתו אם הוא מעודד למידה...
ההמשך יבוא...
2 תגובות:
סלעית שלום
התלהבתי לקרוא על התהליך שאת עושה עם תלמידי הכיתה. אכן זו הלמידה הנכונה שלך ושלהם לך הכוונה בישום חומרי הלמידה מהקורס ולהם כמובן החידוש והעניין שהצלחת להכניס בהם .אשמח ללמוד על הדרך בה את עובדת כדי לשלב זאת עם תלמידי כיתתי.
תלמידי הם תלמידי כיתה ז' תחום הגיאוגרפיה ויחד עמם אני כותבת בלוג כך שגם כאן בא לישום החומר הלימודי
מצרפת את כתובת הבלוג http://georamot3.blogspot.com/
ענת
היי ענת
אני שמחה שעוררתי עניין בנושא ושגיליתי שגם את בחרת לשלב את הבלוג בתהליך ההוראה .
אני רוצה לומר לך שזה הרבה יותר קל משחשבתי.
אני אשמח אם נהיה בקשר בנושא נחדש, ונלמד אחת את השנייה דברים חדשים שנכיר
דרך אגב הבלוג מעניין
בהצלחה סלעית
הוסף רשומת תגובה