יום שבת, 16 בינואר 2010

המחשב לא תורם ללמידה... האומנם?

ברצוני להתייחס לכתבה של פרופ' סלומון שהתפרסמה לאחרונה בעיתון הארץ .
מצאתי לנכון להתייחס לדבריו של הפרופ' וקצת להתאכזב. סלומון טוען ומחזק את דבריו במחקרים שהקיפו עשרות אלפי תלמידים ברחבי העולם מגלים כי הקשר בין הישגים לימודיים למחשוב הוא אפסי, ולעתים אפילו שלילי. נתון שמאוד מפריע לי, מאוד צרם לי לקרוא זאת. היום אני עומדת לסיים תואר שני בטכנולוגיות ידע ונחשפתי לאורך כל זמן הלמידה למאמרים שונים המציגים מחקרים בכל רחבי העולם שכן ממחזקים את שילוב הטכנולוגיה בדרכי ההוראה , מציגים את שידרוג רמת הלמידה בכיתות ותומכים בהכנסת מחשבים לכיתה על כל המשתמע מכך.
אני מסכימה עם דבריו של הפרופ' שהלוח החכם זהו הטרנד החדש, ומחשב רגיל ומצגת עושים עבודה זהה לזו של לוח חכם ואין ספק שללא הדרכה והשקעה במורה " הלוח החכם " יחשב כטרנד חולף.
אם כך, שוב עולה במוחי השאלה מה כן נכון לעשות ? האם המחשב יכול לסייע לעבודת צוות בין תלמידים, לעבודות חקר, לאיסוף מידע וליישומו?
ומהפך .
היום אני יודעת להשתמש במחשב ולנצל אותו לשדרוג דרכי ההוראה שלי.
אז למרות כל הנאמר בכתבה אני אישית מרגישה שהמחשב השפיע על הוראתי ושדרג אותה מאוד.


אני מצרפת קישור לכתבה המלאה בארץ

3 תגובות:

חט"ב עידנים אמר/ה...

אני מסכימה איתך סלעית, ששימוש נכון ומושכל בכלים מקוונים יעשה שינוי בחוויה הלימודית של התלמידים וכנראה גם בהישגיהם. אכן מפתיע שפרופ' סלומון מחלוצי המטיפים בעד שילוב המחשב בסביבה הלימודית מציג בכתבה נתונים המעידים על אי ההצלחה של שילוב המחשב. אני מאמינה ששימוש מושכל ישפר באופן משמעותי את הישגי הלומדים ובתגובות הרבות שנכתבו על הכתבה הנ"ל מצאתי גם כאלה הטוענים שדבריו לא הובנו כראוי והוא מציג בעיתיות בשילוב המחשב היום, עובדה שאני מסכימה איתה.
חני.

הבלוג של סלעית אמר/ה...

תודה על ההבנה

הילה ג'ומעה אמר/ה...

אני לא חושבת שפרופ' גבי סלומון התכוון כי שילוב המחשב לא הצליח, אז "בואו נקפל הכל ונלך הביתה" . אני מלמדת עם לוח חכם בכיתה ואני כן מסכימה שתפיסת ההוראה לא השתנתה. כלומר, התהליך על הופנם. הלוח החכם בכיתה בחלק גדול מהמקרים משמש עבורי כלוח רגיל. לדעתי מי שיושב במערכת החינוך למעלה לא שינה את תפיסתו.
אנו המורות נתונות ללחצים ולא באמת יכולות לשנות את דבר אם "למעלה" לא ישתנה משהו.